Teo Beng Hock adalah setiausaha politik kepada EXCO DUN Selangor, Ean Yong Hian Wah (DAP). Teo telah ditemui mati dibanggunan SPRM Selangor pada 16/7/09 pada jam 1:30 petang. Dia berada disana kerana telah dipanggil oleh SPRM untuk memberikan keterangan berhubung dengan kes penyelewengan dana kerajaan negeri dan keterlibatan DAP Selengor dengan kegiatan kongsi gelap.

Isu DUN Selangor menjadi gempar selepas ADUN Bukit Antarabangsa, Azmin Ali mendesak supaya dilakukan rombakan EXCO. Ia kemudiannya menjadi huru hara apabila ADUN PKR Wee Choo Keong membuat sindiran tentang keterlibatan exco Kerajaan Selangor dengan kongsi gelap. Dengan tidak semena-mena Teresa Kok dan Ronnie Liu menghentam ADUN Wee.

Susulan dari itu, SPRM kemudiannya menyerbu beberapa pejabat ADUN2 DAP tersebut dan melakukan siasatan. Ramai saksi kemudiannya dipanggil untuk memberikan keterangan termasuk mendiang Teoh.

DAP ternyata nampak tertekan, malahan demi mengelakkan ADUNnya disaman oleh Dr. Khir Toyo, mereka telah mengistiharkan banggunan DUN Selangor sebagai kawasan kebal. Mereka “mengatasi undang2” selagi berada di kawasan DUN.

Tindakan DAP jelas merungsingkan, malah menjadi tanda tanya. Yang nyata mereka cuba menidakkan kesalahan mereka dengan menudung jadi pada SPRM dan PDRM. Adalah lebih baik jika pendaftaran DAP digantung sementara bagi membolehkan ia disiasat dengan lebih terperinci.

Mahukah kita rakyat MALAYSIA mempunyai sebuah parti politik yang terlibat dengan jenayah terancang?  DAP harus membuktikan mereka adalah parti yang bersih.