Sudah selesai pembukaan sidang DUN penggal kedua. Percubaan DAP- PKR-PAS untuk menghalang sidang DUN dari berlangsung telah menemui kegagalan. Maka rancangan jahat DAP-PKR-PAS untuk cuba membubarkan DUN secara otomatik juga telah gagal. Menerusi media baik yang pro BN atau pro DAP-PKR-PAS rata2 mempamerkan gambar2 kelakuan buruk ADUN DAP-PKR-PAS didalam dewan, ada yang bertindak samseng, ada juga yang sanggup naik keatas meja. Jelas ADUN DAP-PKR-PAS mempunyai perangai yang teramat buruk mengalahkan budak-budak sekolah. Diluar dewan pun begitu ramai pengikut2 DAP-PKR-PAS berhimpun dan membuat kecoh. ADUN2, AP2 dan ahli politik DAP-PKR-PAS yang entah dari negeri mana membuat onar hingga pihk polis terpaksa bertindak.

Sebaliknya ADUN BN Perak nyata begitu bersabar dan professional dalam menghadapi tindakan kehaiwanan adun2 DAP-PKR-PAS. Amat terpuji sikap tersebut.

Nyatalah Allah menyebelahi mereka yang berada dipihak yang benar. Syabas kerajaan BN Perak. Selamat bertugas dan selamat berbakti kepada rakyat negeri Perak.